Torsdag, Fredag, Lördag, Söndag, Måndag

Torsdag: Började dagen med att bara ta de lugnt och packa de sista inför resan till Östersund. Kl 16.00 gick tåget från centralen :) Jag och Kakan hade de trevligt, satt och kollade film, lyssnade lite på musik när tåget stannade mitt ute i skogen och vi stod stilla jätte länge, efter ett tag fick vi information om att tåget var sönder så vi skulle få gå av tåget och sedan åka buss. Efter att ha suttit stilla i tåget i flera timmar och luften började ta slut så fick vi äntligen gå av tåget. När vi kommer fram till bussen som gick till Östersund så var de full och vi fick vänta på nästa. När den bussen kom skulle den gå raka vägen till Åre men de skulle komma flera bussar efter 20 minuter men som kom fram efter ca 1 timme. När bussarna äntligen kom så vart de ett jävla hallå om vilken buss som skulle gå vart men tillslut fick vi kliva på en buss till Östersund. Efter 3 långa timmar var vi framme i Östersund och klockan var ca halv 2 på natten.
När vi väl var hemma hos Farmor var de bara att lägga sig i sängen och sova.



Fredag: Jag och Kakan gick upp klockan 8 för att åka och åka skidor och snowboard. Men kan säga att de inte alls började speciellt bra för mig, halkade framför alla människor innan jag ens hade fått på mig skidorna. Sedan fortsatte bara allt pinsamt. Ramlade i liften så att mössan bara flög. Fattar inte riktigt vad som gick fel, brukar aldrig ramla och speciellt inte i liften. Efter allt så var jag och Kakan på väg upp för att sedan ta oss ner och bara njuta av de fina vädret.
Men kan säga att jag var helt slut efter den långa resan och de var inte alls fint i backarna. De gick inte alls bra att åka.
Efter en lång mysig stund i solen gick vi och åt. När vi väl hade vilat oss lite så skulle jag för andra gången testa snowboard. Kan säga att de inte gick så jätte bra men bättre än första gången. Jag klarade av att svänga en gång i alla fall, men sen ramlade jag bara hela tiden.
Efter en god middag med Farmor, Gunno och en massa vin bestämde jag och Kakan oss för att gå en sväng på stan. Kan säga att det var helt dött, de är precis som i Tumba centrum.



Lördag: Vaknade och hade så grymt ont i hela kroppen, kom knappt upp ur sängen :P
Jag och Kakan bestämde oss för att ta en dag på stan. De var jätte fint väder och massor satt på isen och solade. Men snacka om att det blåste.
Efter ha gått på stan ett tag och Kakan hade handlat så gick vi hem igen. Tog det lugnt hela kvällen men vart även mycke vin och sprit denna kväll me. Vi tog en sväng på stan igen och de var lika dött.



Söndag: Gick upp kl 8 och åt frukost packade de sista och sedan rullade vi mot tåget. Jag och Kakan åkte hem och de var en trevlig resa :) På kvällen kom sötnos till mig :) De var jätte mysigt :)

Måndag: Vaknade brevid sötnos och sedan låg vi i sängen nästan hela dan :) När vi hade gått upp åkte vi till honom och hade de jätte mysigt :) Fick en ny mysig vän "Kalle" :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0